W dniach 28.04-3.05 odbyła się wycieczka, którą zorganizowaliśmy w ramach praktyki zawodowej. Opiekę nad nami sprawowali pani profesor Zofia Teleszewska, pani profesor Marta Perfikowska oraz pan profesor Grzegorz Ciosek, którym bardzo dziękujemy za wspólnie spędzony czas.

Wyruszyliśmy do Warszawy o czwartej rano w poniedziałek z placu Rocha. Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Powstania Warszawskiego. Była to wspaniała lekcja historii. Następnie udaliśmy się do hotelu Polonia Palace w Warszawie, który zachwycił nas pięknym wystrojem.

Kolejnym przystankiem na naszej trasie był Kraków, do którego dotarliśmy wieczorem. Wspólnie z przewodnikiem zwiedzaliśmy Zamek Królewski na Wawelu, katedrę oraz groby królewskie. Nie zabrakło również masy życzeń, które każdy z nas myślał po dotknięciu lewą dłonią Dzwonu Zygmunta w oczekiwaniu na ich spełnienie ;). Stare Miasto i Rynek Główny również urzekły nas swoim urokiem. Nie zabrakło również słynnego hejnału granego z wieży kościoła Mariackiego, który mieliśmy okazję usłyszeć. Udaliśmy się także na ulicę Franciszkańską nr 3. To tam spotykał się papież z wiernymi gdy przyjeżdżał do Krakowa. Po tak intensywnym dniu ze smakiem zjedliśmy obiad, a wieczorem wybraliśmy się do teatru Bagatela na spektakl „Szalone nożyczki”, który okazał się świetną rozrywką.

Kolejnego dnia wczesnym rankiem wyruszyliśmy do Wieliczki zwiedzać kopalnie soli. Tego samego dnia udało się nam dotrzeć do Zakopanego gdzie oprowadzono nas po hotelu Marilor. Czas wolny spędziliśmy na Krupówkach. Czwartego dnia wycieczki udaliśmy się nad Morskie Oko. Po pokonaniu 8. km stwierdziliśmy, że było warto dla tak wspaniałego widoku. Wieczorem w przyjemnej atmosferze przy ognisku wspólnie śpiewaliśmy piosenki.

Piątego dnia zwiedzaliśmy Jaskinię Bielańską w Tatrzańskiej Kotlinie, a następnie wędrowaliśmy szlakami Słowackiego Raju (Parku Narodowego). Trasa, którą szliśmy dostarczyła nam wielu wrażeń oraz dreszczyku adrenaliny – był to bardzo udany dzień. W sobotę opuściliśmy pensjonat i udaliśmy się w drogę powrotną do Mrągowa.

Ostatnim punktem na trasie naszej wycieczki było zwiedzanie obozu Auschwitz-Birkenau. Uczciliśmy pamięć zamordowanych paląc znicz pod ścianą śmierci. Do Mrągowa powróciliśmy pełni nowej wiedzy i doświadczeń. Bardziej zorganizowani oraz zżyci. Wycieczka zawodowa była doskonała okazją do nauki, poznania się bliżej i spędzania wspólnie czasu.