TTWARSAWW dniach 29-30 listopada odbyły się Targi Turystyczne TT Warsaw. W targach wzięli udział uczniowie naszej szkoły uczący się na profilu turystycznym i hotelarskim.

Nasze „spotkanie” z Warszawą rozpoczęło się od spaceru z przewodnikiem po Starym Mieście. Idąc starówką pani przewodnik w bardzo ciekawy sposób opowiadała nam tragiczną historię Warszawy i poszczególnych zabytków. Były to: Zamek Królewski, który w czasie II Wojny Światowej został zbombardowany i po 1971 roku odbudowany i zrekonstruowany. Mięliśmy okazję wysłuchać pięknego hejnału warszawskiego, który rozbrzmiewa z wieży Zamku codziennie o godzinie 11:15. Następnie udaliśmy się pod Pomnik Małego Powstańca, gdzie dowiedzieliśmy się w jaki sposób małe dzieci oraz młodzież walczyła o Warszawę. Po drodze zobaczyliśmy pomnik Syrenki,  jest ona symbolem naszej stolicy. Kolejnym punktem spaceru był Pałac Prezydencki, a ostatnim lecz najciekawszym dla nas był Grób Nieznanego Żołnierza. Ideą tego miejsca jest uczczenie pamięci poległych w walce o niepodległość.

Po spacerze oraz obiedzie  pojechaliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego. Jest to zdecydowanie jedno z najczęściej odwiedzanych muzeów w Warszawie. W tym nowoczesnym muzeum można poznać historię powstania, lecz należy pamiętać, że jest to również miejsce oddające pamięć i hołd wszystkim tym, którzy stanęli do boju o wolność. Przy wejściu warto spojrzeć pod nogi na skalny właz do kanału, przez który widać przemieszczające się w podziemiach postacie.
Muzeum świetnie korzysta z możliwości technologii multimedialnych. Znajdują się tam eksponaty, filmy, zdjęcia, kroniki filmowe, listy. Do tego istnieje możliwość zobaczenia Warszawy z lotu ptaka w czasie powstania. W wielu miejscach ekspozycji rozwieszone są kartki z kalendarza, z których można skompletować sobie replikę kalendarza powstańczego z 1944 roku. Można również podziwiać niesamowite wystawy broni. W tym muzeum nie ma tradycyjnych podłóg. Podłoże wyłożone jest nierównym brukiem, który ma pomóc zwiedzającym przenieść się 60 lat wstecz.
Kolejnym zadziwiającym elementem było pomieszanie przeszłości z teraźniejszością. W muzeum są ustawione stanowiska telefoniczne, w których po podniesieniu słuchawki możemy się dowiedzieć o życiu okupowanej Warszawie i o tym jak Powstanie Warszawskie wpłynęło na losy powstańców. Zmierzając w stronę Sali Małego Powstańca uderzają nas odgłosy dziecięce śpiewające powstańcze piosenki, m.in.: „Warszawskie dzieci pójdziemy w bój”.
Intrygujące są również fotografie ze szpitali polowych. Są tu relacje sanitariuszek, oryginalne zapisy z ich dzienników, gabloty z przedmiotami medycznymi. To miejsce wywarło na nas ogromne wrażenie.

Tego samego dnia, tuż po wizycie w Muzeum Narodowym i po zakwaterowaniu się w schronisku zaczęliśmy szykować się do wyjścia do Opery Narodowej. Wszyscy wyglądaliśmy bardzo uroczyście. Gmach Teatru Wielkiego wywarł na nas ogromne wrażenie. Spektakl pt „Echa czasu” porwał nas ekspresją tańca i oryginalną grą świateł przy wspaniałej muzyce. To był bardzo intensywny dzień. Po powrocie do schroniska młodzieżowego popadliśmy ze zmęczenia.

Drugiego dnia pobytu po bogatym śniadaniu ruszyliśmy w kierunku Łazienek Królewskich. Tego dnia było deszczowo i zimno więc nasz pobyt z Łazienkach trwał krótko. W końcu doczekaliśmy się głównego celu naszej wycieczki – Targów Turystycznych TT WARSAW. Na targach mogliśmy zapoznać się z ofertami usług turystycznych z różnych stron świata. Na każdym stanowisku można było dowiedzieć się ciekawych informacji o danym kraju i przy okazji wziąć katalog z ofertą na wymarzone wakacje. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie, zagrać w golfa z gwiazdami m.in. Tadeuszem Drozdą, posłuchać rytmów algieryjskich  czy skonsumować specjały danego kraju.
Wzięliśmy udział w spotkaniu z podróżniczką, Beatą Pawlikowską i poznaliśmy najciekawsze historie na „Kursie szczęścia i innych podróżach”.

Tuż po targach pojechaliśmy do Złotych Tarasów, gdzie zjedliśmy obiad i mieliśmy czas na zakup pamiątek. Takim oto akcentem zakończyliśmy wycieczkę do Warszawy.

Z uśmiechem na ustach wracaliśmy w Andrzejkowy wieczór do Mrągowa. Były to dwa dni pełne wrażeń. Mamy nadzieje, że wkrótce znów zawitamy na kolejnych Targach Turystycznych.