W dniach 8 – 9 kwietnia 2014 roku grupa 40. uczniów wraz z opiekunami wyruszyła na wycieczkę zawodową logistyczną do Gdyni. Mimo wczesnej pory z uśmiechem na twarzy wsiedliśmy  do autobusu prowadzonego przez naszego ulubionego kierowcę pana Witka Ciołka.

Swoją logistyczną podróż zaczęliśmy od wizyty w  Akademii Morskiej. Na początek mieliśmy spotkanie zapoznawcze z uczelnią w Sali Tradycji, gdzie poznaliśmy historię uczelni i jej współczesną sytuację. Następnie braliśmy udział w prezentacji kierunków kształcenia na uczelni prowadzonej przez prodziekana Wydziału Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa. Uczniowie brali również udział w swoim pierwszym akademickim wykładzie i zobaczyli jakie to trudne zadanie wysiedzieć cierpliwie na nietypowej lekcji. Aby zregenerować swoje siły zjedliśmy w akademickiej stołówce przepyszny obiadek i wyruszyliśmy w dalszą podróż.

W pięknym słońcu zwiedzaliśmy Bałtycki Terminal Kontenerowy, widzieliśmy rozładunek statku, logistyczne rozwiązania takiego rozładunku oraz wiele ciekawych rzeczy, których nigdy nie mielibyśmy okazji zobaczyć i dowiedzieć się z lekcji czy literatury.

Popołudnie spędziliśmy w Akwarium Gdyńskim i zwiedzaniu Gdyni-Orłowo, a wieczór na krótkim spacerku po Gdańsku. Noc spędziliśmy w schronisku młodzieżowym w Gdańsku przy ulicy Wałowej.

Kolejny dzień przywitał nas pochmurną pogodą, ale dla młodych i przesympatycznych ludzi to nie problem. Zwiedziliśmy gdańskie lotnisko, a później stadion PGE Arena w Gdańsku. Przewodnik  oprowadził nas po wszystkich zakamarkach stadionu, szatniach gości i gospodarzy, salach masażu piłkarzy, sali konferencyjnej i salach treningowych. Ogromne wrażenie na wszystkich uczestnikach wycieczki zrobił sam stadion, jego rozmiary, wyposażenie i możliwości jakie daje gościom i odwiedzającym. Zasiedliśmy w  lożach dla VIPów i poczuliśmy się jak wyjątkowi goście na meczu słynnych drużyn piłkarskich.

Na stadionie w barze T-29 zjedliśmy obiad i pojechaliśmy na Westerplatte. Oddaliśmy hołd poległym i przypomnieliśmy sobie odrobinę historii. Aby wycieczce stało się zadość nie mogło obyć się bez wizyty w Mc Donald’s. Z pełnym brzuszkami ruszyliśmy w drogę do domu. Uczniowie i opiekunowie podziękowali sobie wzajemnie za mile spędzone 2 dni. Cieszyliśmy się, że szczęśliwie dotarliśmy do domu, choć trochę było nam żal tych wyjątkowych dwóch  logistycznie zaplanowanych dni.

Organizatorem wycieczki była p. Katarzyna Krawczyk.

Funkcję opiekunów pełnili: p. Iwona Dołżycka, p. Justyna Matwiejczyk, p. Agnieszka Pytel.

Wycieczka została sfinansowana ze środków EFS w ramach projektu: „Dziś w szkole, jutro w firmie”.