Kalendarium

Poniedziałek, 2022-12-05

Imieniny: Kryspiny, Norberta

Dzień Rzucania Palenia

Światowy Dzień Rzucania Palenia Tytoniu, przypada zawsze w trzeci czwartek listopada. W bieżącym roku to 17 listopada
W Polsce obchodzony jest od 1991 roku. Pomysł akcji powstał jednak w Stanach Zjednoczonych, z inicjatywy dziennikarza Lynna Smitha, który w 1974 roku zaapelował do czytelników swojej gazety, aby przez jeden dzień nie palili papierosów. W efekcie, aż 150 tysięcy osób podjęło próbę wstrzymania się od palenia przez jedną dobę, … i Udało się!

 Zachęcone powodzeniem akcji Amerykańskie Towarzystwo Walki z Rakiem uznało trzeci czwartek listopada (tydzień przed obchodzonym w Stanach Zjednoczonych Dniem Dziękczynienia) za Dzień Rzucania Palenia.

Idea obchodzonego w Polsce i na świecie „Światowego Dnia Rzucania Palenia Tytoniu” ma na celu zwrócenie uwagi całego społeczeństwa globalnie i lokalnie na skutki palenia tytoniu: społeczne, ekonomiczne, a przede wszystkim na skutki zdrowotne, które spowodowane
są paleniem papierosów, a w ostatnich latach również e-papierosów. Zachęcanie osób palących
do zaprzestania palenia oraz zwrócenie uwagi na fakt, że osoby niepalące (w tym dzieci)
mają prawo do przebywania w przestrzeni publicznej wolnej od dymu tytoniowego, bez narażania  na  tzw. „bierne” palenie. Palenie papierosów/e-papierosów to również zagrożenia dla środowiska!

 

PROGRAM

 DNIA  RZUCANIA  PALENIA w ZS nr 2

17 listopada 2022 r. (czwartek)

Godz. 9.45 – 9.55 (trzecia lekcja)  

Internetowy konkurs wiedzy dotyczący Dnia Rzucania Palenia. Każdy z uczniów otrzyma przez Librusa link do pytań testowych.

Godz. 10.25 (przed czwartą lekcją)

Wywieszenie prawidłowych odpowiedzi konkursu na parterze, przy plakatach.

 Godz. 12.15 – 12.25 (duża przerwa po 5 lekcji) na parterze

 -  Ogłoszenie wyników konkursu

 -  Rozdanie nagród

 - (Ewentualna dogrywka.) 

KATEGORIE KONKURSOWE:

*KONKURS INDYWIDUALNY  - zwycięża osoba o największej liczbie prawidłowych odpowiedzi.

*KONKURS KLASOWY – zwycięża klasa o największym procencie prawidłowych odpowiedzi w stosunku do liczby osób zapisanych do tej klasy.