Technik ekonomista – z myślą o służbie.
Program zajęć rozwijających kompetencje ucznia”.

Szkoła z poLOTem czyli… oczekiwanie na lądowanie

Pod takim hasłem 6 czerwca 2017 r. grupa uczniów Zespołu Szkół nr 2 oraz nauczycielki zespołu ekonomiczno–logistycznego p. Jolanta Miklaszewicz-Nestoruk oraz Iwona Dołżycka zwiedzali Port Lotniczy Olsztyn-Mazury. Zwiedzaniu towarzyszyły wielkie emocje i pozytywny stres u zwiedzających. Przesympatyczny przewodnik Pan Jerzy Stawicki wprowadził nas na lotnisko jak wylatujących turystów. Oczywiście wszystko to było tylko próbą przed wielkim wylotem, ponieważ musieliśmy wrócić do szkoły.

Udało się nam przejść przez odprawę bagażową, kontrolę osobistą i zwiedzić szczegółowo port lotniczy. Lotniskowym autobusem odbyliśmy podróż po miejscach, których w rzeczywistych warunkach nie odwiedzają przylatujący i odlatujący pasażerowie. Spotkaliśmy się ze pracownikami Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej oraz mieliśmy bliskie spotkanie z „panterą”. Służby mundurowe zademonstrowały nam pokaz wodny na wypadek zagrożenia pożarowego, a jednocześnie mieliśmy okazję zwiedzić wozy strażackie przygotowane specjalnie na obsługę lotnisk.

Ciekawostką naszej wyprawy było spotkanie z sokolnikiem, przemiłym człowiekiem, wielkim pasjonatem swojej pracy. Mogliśmy nie tylko zobaczyć na czym polega jego praca, ale niektórzy z nas mogli jej dotknąć trochę bliżej. Trzymaliśmy na własnych rękach jastrzębia, który ma na lotnisku do wykonania tak ważne zadanie jak pracownicy obsługi lotniska.

Na koniec Pan z lotniskowego baru zaserwował nam odlotowego burgera w zestawie z sokiem owocowym.

Dla części z nas była to pierwsza wizyta na lotnisku, ale doświadczenie ,które zdobyliśmy wykorzystamy na pewno. Ponieważ uczeń naszej szkoły to mobilny absolwent, któremu nie straszny żaden lot.